«Οι ωραιότερες στιγμές που έζησα ήταν της αδικίας. Όποιος δέχεται τον άδικο, δέχεται τον αδικημένο Χριστό στην καρδιά του». Αγιος Γέρων Παίσιος



Ιερές Ακολουθίες του μήνα
Αρχική » Ο Ναός μας » Διδακτικά και Ωφέλιμα
Ο διάβολος πάντα προσπαθεί να εμποδίζει το καλό οποιασδήποτε μορφής. Ιδιαίτερα προσπαθεί να φέρνει εμπόδια, για να μην αποκομίσει κάποιος πνευματική ωφέλεια πηγαίνοντας να συναντήσει έναν άνθρωπο του Θεού, ή σ’ ένα προσκύνημα, ή σ’ ένα κήρυγμα ή σε μια πνευματική παρέα κτλ. Γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις, κρίνει, συμπεραίνει και τεχνουργεί, τεχνηέντως και με δολιότητα, πώς θα εμποδίσει. Τα μέσα που χρησιμοποιεί μπορεί να είναι:
  • Μια έκτατη δουλειά.
  • Επισκέψεις ξένων.
  • Αρρώστια ή αδιαθεσία (πονοκέφαλο κλπ).
  • Κούραση σωματική (υπνηλία κλπ).
  • Πόλεμο ψευδών και πονηρών, κακών λογισμών (ζήλια, φθόνο, κατάκριση, ακόμη και σαρκικό πόλεμο κλπ) για το άτομο ή την παρέα από την οποία μπορεί να αποκομίσουμε πνευματική ωφέλεια. Αυτό είναι και ένα από τα ποιο συνηθισμένα ισχυρά του όπλα. Αφού οι λογισμοί μπορεί να είναι τόσο δυνατοί πουν να υποκύπτουμε σε αυτούς μην μπορώντας να αντικρούσουμε την ψεύτικη αληθοφάνειά τους και τελικά να τους αποδεχόμαστε σαν αληθινούς-πραγματικούς.
  • Αν δεν τα καταφέρει με έμμεσους τρόπους τότε θα προσπαθήσει ακόμη και να εκφοβίσει με διάφορα μέσα (ακόμη και με εμφανίσεις, κρότους, ατυχήματα κλπ), πράγμα που συμβαίνει λιγότερο συχνά.
Αν δεν τα καταφέρει να ματαιώσει την επαφή του ανθρώπου με πνευματικά πρόσωπα και χώρους, μετά μπορεί να του δημιουργήσει πειρασμούς για να τον αποτρέψει να το ξαναεπιχειρήσει. Για παράδειγμα να χρησιμοποιήσει τις αδυναμίες μας (π.χ. οξυθυμία) και να μας ωθήσει στον θυμό, την φιλονικία, την ζήλια κλπ, πάλι βασισμένος σε πονηρά και δόλια τεχνάσματα. Πιο συχνά ίσως, διογκώνει τα χαρακτηριστικά του προσώπου ή της πνευματικής παρέας, που εμείς επικρίνουμε με αποτέλεσμα να μας δημιουργεί ψευδής αρνητική άποψη για να μας αποτρέψει να έχουμε περαιτέρω επαφή και ωφέλεια.
Εάν πάλι αποτύχει το σχέδιο του πονηρού τότε χρησιμοποιεί ακόμη ποιο δόλια μέσα όπως για παράδειγμα την υπερηφάνεια και την κενοδοξία. Μας βάζει δηλαδή λογισμούς ότι δήθεν είμαστε κάτι το ιδιαίτερο στα πνευματικά αφού μπορούμε και συμμετέχουμε ή και εκφράζουμε άποψη για τα πνευματικά και οι υπόλοιποι ευνοούνται από τις διδαχές μας.
Τόποι αντιμετώπισης
Σε όλα τα παραπάνω ο τρόπος αντιμετώπισης είναι όμοιος με αυτόν του «αόρατου πολέμου» των λογισμών:
  • Καθαρή εξομολόγηση και ειλικρινής εξαγόρευση όλων των παραπάνω λογισμών στον πνευματικό. Οπότε καταρρέει και χάνεται (συνήθως σταδιακά, άλλες φορές άμεσα) η δύναμη των κακών λογισμών.
  • Περιφρόνηση των πονηρών λογισμών.
  • Άρνηση των κακών λογισμών με καλλιέργεια των καλών για το πρόσωπο ή την πνευματική παρέα. Αφού στόχος μας είναι η πνευματική ωφέλεια από τέτοιες συναναστροφές.
  • Να δείχνουμε έμπρακτη αγάπη (με χειρονομίες αγάπης) και κατανόηση για τον άλλο ο οποίος μπορεί να έχει τους ίδιους λογισμούς για το πρόσωπό μάς. Ο μισόκαλος δεν αντέχει να βλέπει έργα αγάπης εκεί που εκείνος πολεμά με λογισμούς. «Σκάει» και φεύγει για να μην μας χαρίσει το στεφάνι του πνευματικού μαρτυρίου.
Η φαινομενική άποψη που μπορεί να έχουμε για κάποιον υπόκειται πάντα στον πόλεμο λογισμών του πονηρού. Ας είμαστε υποψιασμένοι και με λίγη προσπάθεια και φιλότιμο η κακία πάντα ξεγυμνώνεται και λιώνει μέσα στο πυρ της αγάπης του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.
Χαίρετε πάντοτε!
Άρθρο από τον Κ.Ι.Κ.




Επίκαιρα κείμενα

DVD Πατήστε εδώ για να το δείτε

Επικοινωνία | Ο Ναός μας | Εκδόσεις
Copyright Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου του Νέου, με την υποστήριξη της e-RDA