Τίποτα στὸν κόσμο δὲν εἶναι τόσο φοβερά μεταδοτικό, ὅσο ἡ κακή διάθεση. (Κἀρολος Ντίκενς)



Ιερές Ακολουθίες του μήνα
Αρχική » Επίκαιρα κείμενα

Μετά τριάντα χρόνια εν κρυπτώ ζωής ,έχοντας διανύσει όλα τα στάδια της ζωής ενός κοινού ανθρώπου και έχοντας δώσει με την διαγωγή Του το πρότυπο της ταπείνωσης, της υπακοής  προς τους γονείς και της υποταγής στον Νόμο, ο Κύριος Ιησούς εγκαινίασε το δημόσιο κήρυγμα και την πορεία που θα Τον οδηγούσε ως το Πάθος, με μια τρανή αποκάλυψη της Θεότητάς Του.

Ο Πατήρ και το Άγιον Πνεύμα έδωσαν μαρτυρία ότι ο Ιησούς είναι αληθινά ο Μονογενής Υιός του Θεού,  ίδιος κατά την Ουσία με τον Πατέρα, το Δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, ο Θεός Λόγος που έγινε άνθρωπος για την δική μας σωτηρία, ο Σωτήρας που ανήγγειλαν οι Προφήτες, και ότι στο πρόσωπο Του η Θεότητα ενώθηκε με την ανθρώπινη φύση μας κάνοντας την να λάμπει από την Δόξα του. Γι αυτό τον λόγο η Εορτή του Βαπτίσματος του Χριστού ονομάσθηκε Θεοφάνεια δηλ.φανέρωση της Θεότητας του Χριστού και πρώτη σαφής αποκάλυψη του Μυστηρίου της Αγίας Τριάδος.

Από την Ναζαρέτ της Γαλιλαίας,ο Χριστός ήλθε τότε στην Ιουδαία στις όχθες του ποταμού Ιορδάνη. Εκεί συνήθιζε να κηρύττει ο Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής. Αφού προετοιμάσθηκε τριάντα χρόνια στην έρημο, με άσκηση, αποκοπή του σαρκικού φρονήματος και προσευχή καλούσε τους Εβραίους να μετανοήσουν και βάπτιζε στα νερά του ποταμού το πλήθος του κόσμου που προσερχόταν εξαιτίας της φήμης του Προδρόμου ως δικαίου και μεγάλου Προφήτη του Θεού.

Μέσα στο πλήθος που προσέρχονταν για να εξομολογηθούν τα αμαρτήματα τους και να βαπτισθούν στα νερά, ο Ιησούς προχώρησε προς τον Ιωάννη και του ζήτησε να βαπτισθεί. Ο Ιωάννης άρχισε να τρέμει από φρίκη ενώπιον τέτοιου τολμήματος∙ Πώς ο δούλος θα αποτολμούσε να βαπτίσει τον Βασιλέα του Σύμπαντος; Πως το δημιούργημα,ο πηλός,θα τολμούσε να πλησιάσει τον Σαρκωθέντα Λόγο χωρίς φόβο ότι η Θεότητα θα τον κατακαύσει,όπως η φωτιά το ξερό χόρτο; Πως θα τολμούσε να θέσει την χείρα του πάνω στο σκυμμένο κεφάλι του Δημιουργού Του για να την βυθίσει στα νερά;

Όπως την παραμονή του Πάθους Του ο Χριστός διέταξε τον Πέτρο να Τον αφήσει να Του πλύνει τα πόδια, έτσι και σήμερα ο Χριστός απωθεί τον ανθρώπινο φόβο του δούλου Του και αναγγέλει ότι με την Ενανθρώπιση Του ήλθε να εγκαινιάσει την ταπείνωση, την εκούσια θυσία και την αγάπη. Έτσι ο Ιωάννης ,υποτάσσεται στην εντολή του Κυρίου και βαπτίζει Εκείνον που με το Βάπτισμα Του συντρίβει την δύναμη του Σατανά και αναδύεται από τα νερά νικητής αναγγέλοντας την Ανάσταση Του την τρίτη ημέρα και την σωτηρία του ανθρωπίνου γένους αφού αποπλυθεί και καθαρισθεί από την αμαρτία.

Πολλές φορές στο παρελθόν ο Θεός είχε αποκαλυφθεί με θαύματα και σημεία, σε όνειρα και οράματα, διαμέσου Αγγέλων, με μηνύματα στους Προφήτες η διαμέσου θαυματουργικών επεμβάσεων στην ιστορία του Ισραήλ, για να παιδαγωγήσει, να τιμωρήσει η να παρηγορήσει τον ατίθασο λαό που έκλινε διαρκώς προς την ειδωλολατρία  και την πολυθεΐα. Σήμερα όμως ο Πατήρ και το Άγιο Πνεύμα συμμαρτυρούν επιβεβαιώνοντας ότι αυτός ο άνθρωπος που ανέρχεται από τα ύδατα είναι ο Μονογενής Υιός και Λόγος του Θεού, ο Οποίος με την Σάρκωση Του μας αποκάλυψε την δόξα του Θεού και μας κατέστησε γνωστό ότι η μία και μόνη φύσις του Θεού μετέχεται αρρήτως χωρίς ωστόσο να διαιρείται στον Πατέρα στον Υιό και το Άγιον Πνεύμα. Θεός ο Πατήρ,Θεός ο Υιός,Θεός και το Άγιον Πνεύμα όχι τρεις Θεοί αλλά τρία πρόσωπα σε μία φύση.

Μυστήριο Μυστηρίων, ασύλληπτο για την ανθρώπινη διάνοια και την θεωρία των Αγγέλων το οποίο ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός με το Βάπτισμα Του στον Ιορδάνη ,όχι μόνο μας το γνώρισε εξωτερικά αλλά μας έκανε κοινωνούς του. Με την ανάβαση Του προς τον Θεό μετά την εκ νεκρών Ανάσταση Του, για να καθίσει με το Σώμα του εις τα δεξιά του Πατρός ανοίγει οριστικά τους ουρανούς στην ανθρώπινη φύση και την καθιστά ικανή να συμμετέχει δια της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος στην κοινή και αιώνια Δόξα και στο κοινό και αιώνιο Φώς της Αγίας Τριάδος.

Το Βάπτισμα του Ιωάννη τελειώνει την ημέρα της Βάπτισης του Χριστού για να δώσει την θέση του στο Βάπτισμα που θα τελούν οι Απόστολοι και μετά από αυτούς οι Κληρικοί δια μέσου των αιώνων στο όνομα του Χριστού και το οποίο στο εξής έχει την δύναμη να συγχωρεί τις αμαρτίες και να μεταδίδει το Άγιο Πνεύμα.

Βαπτιζόμενοι μέσα στα ύδατα που με την προσευχή της Εκκλησίας ταυτίζονται με τα ύδατα του Ιορδάνη οι νεοφώτιστοι εισέρχονται στην Εκκλησία με τον ίδιο τρόπο που ο Κύριος εγκαινίασε τον δημόσιο βίο Του επιπλέον μιμούμενοι τον Θάνατο Του και την κάθοδο Του στον τάφο οι Νεοφώτιστοι γίνονται μέτοχοι στην Ανάσταση του, ενδύονται τον Χριστό και μυούνται στην νέα ζωή, στο φώς του Αγίου Πνεύματος. Αυτό ακριβώς σημαίνει η τριπλή κατάδυση και ανάδυση των  νεοφώτιστων από τα νερά της κολυμβύθρας. Την  Ταφή και την Ανάσταση. Για τον λόγο αυτό η εορτή των Θεοφανείων ονομάζεται και εορτή των Φώτων.

Η πρώτη αυτή αποκάλυψη του Τριαδικού Θεού αποτελεί αποκάλυψη του καλέσματος του ανθρώπου  να γίνει μέτοχος του Φωτός της Αγίας Τριάδος και μέλος της Εκκλησίας ,του Σώματος του Χριστού μέσα από το Μυστήριο του Βαπτίσματος το οποίο αποτελεί την θύρα για την είσοδο μας στην Βασιλεία του Θεού.

Το νερό που αγιάζεται πριν από κάθε Βάπτιση, το νερό που αγιάζεται την σημερινή ημέρα κατά την ακολουθία του Μεγάλου Αγιασμού αλλά και  σε άλλες περιστάσεις με τον Σταυρό και την επίκληση του Αγίου Πνευματος γίνεται ύδωρ ζών, γίνεται φορέας της δύναμης της Απολυτρώσεως,της χάριτος του Χριστού,της ευλογίας του Ιορδάνη.

Παραμένοντας Θαυματουργικά το νερό του Αγιασμού άφθαρτο και αναλλοίωτο για χρόνια, μπορεί να φέρει σε πέρας τον αγιασμό και την ανακαίνιση του κόσμου και να κάνει την ζωή των Χριστιανών μια ατελείωτη Θεοφάνεια και αποκάλυψη του φωτός της  Δόξας του Θεού σε κάθε στιγμή της ζωής μας.





Επίκαιρα κείμενα

DVD Πατήστε εδώ για να το δείτε

Επικοινωνία | Ο Ναός μας | Εκδόσεις
Copyright Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου του Νέου, με την υποστήριξη της e-RDA